Har du spørgsmål? Ring til os: +45 35 15 52 65

Prøv derhjemme i 30 dage!

Gratis fragt på alle el-scootere!

Danmarks største sortiment af el-scootere!

Handelsbetingelser - Blimo.dk

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer via Blimo.dk som drives af Nordbutiker AB, under CVR-nr. 38385739.

Selskabs navn er Nordbutiker Danmark, Filial af Nordbutiker AB.
Landgreven 3, stuen, TH
1303 København K

Din ordre vil blive sendt fra vores centrallager i Norrtälje. Ændringer og tilføjelser skal foretages, før din ordre behandles og sendes fra os. Hvis du opdager eventuelle unøjagtigheder i din ordre, er det derfor vigtigt, at du straks kontakter vores kundeservice for at ændre din ordre, hvis det er muligt.

Vi indgår kun aftaler med en myndig person, eller mindreårige, med forældrenes samtykke og en juridisk person.

Alle billedoplysninger på Blimo.dk skal ses som illustrationer, og Blimo.dk kan ikke garantere, at billedmaterialet afspejler produktets nøjagtige udseende eller natur.

Priser
Samtlige priser er angivet i danske kroner, inklusive moms og ekskl. fragt. Vi forbeholder os ret til at ændre alle priser uden forudgående varsel.

Betaling

Betaling kan ske med bank-/kreditkort (gennem Klarna), Mobile Pay, eller Klarna faktura.

  • Bank/kreditkort

    Vi accepterer Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express og JCB. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Du kan desuden vælge at betale gennem MobilePay. Kortkøb sker uden gebyrer. Pengene reserveres på dit kort så snart købet gennemføres, men trækkes ikke før varen sendes.

  • Faktura for private kunder gennem Klarna

    Du betaler efterfølgende pr. faktura fra Klarna, hvor du har 30 dages betalingsfrist. Du skal være over 18 år og må ikke have nogen betalingsanmærkninger for at kunne anvende fakturabetaling. Leveringsadressen skal være den samme som din folkeregisteradresse. Der foretages almindelig kreditprøvning uden kopi til orientering. Fakturaen sendes direkte fra Klarna via email.


Fragt
Alle bestillinger modtaget inden kl. 12 på en hverdag sendes normalt samme dag (gælder ikke varer, der er udsolgt). I perioden jun-aug sendes varerne fra vores lager indenfor 1-2 dage efter bestilling.

Ved køb for over 1.000 kr. er fragten gratis. Ved køb under 1.000 kr beregnes forsendelsesomkostningerne baseret på ordrens samlede vægt. Forsendelsesomkostninger vises ved kassen, før du godkender dit køb.
Levering sker til hele Danmark, med untagelse af Grønland og Færøerne.

Mindre pakker (op til 20 kg, maksimal længde 1,2 m) sendes med DHL Servicepoint og leveres til din nærmeste DHL-repræsentant normalt inden for 1-2 hverdage. Der kan forekomme afvigelser. Når din pakke er afsendt fra os, modtager du en e-mail med sporingsoplysninger, så du kan følge din levering.

Større pakker (over 20 kg eller længde over 1,2 m) sendes med DHL Home Delivery og leveres til grundgrænsen/kantstenen nær yderporten (ingen indlevering) normalt indenfor 2-5 hverdage. Ved hjemmelevering vil du blive kontaktet telefonisk/sms inden leveringen finder sted for at aftale en passende dag eller tidspunkt for levering. Levering sker kun i løbet af dagen. Når din pakke er afsendt fra os, modtager du en e-mail med sporingsoplysninger, så du kan følge din levering.

Skulle nogle af produkterne du bestilte have en betydelig længere leveringstid end andre produkter på din ordre kan vi i visse tilfælde opdele din ordre. Som kunde, vil du aldrig betale mere end den oprindelige forsendelse.

Efter din ordre er afgivet, kan vi desværre ikke ændre leveringsadressen. Vi kan kun levere til den adresse, der er angivet, da ordren blev afgivet i netbutikken.

For uudløste pakker med en vareværdi under 500kr, vil vi fakturere 195kr, for uudløste pakker med en merchandiseværdi over 500kr , vil vi fakturere mindst 395 kr til dækning af påløbne omkostninger. Husk derfor altid at afhente dine ordrer indenfor 7 dage efter din pakke er ankommet til posthuset.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 60 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 60 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 60 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@blimo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Sørg derfor at produktet er godt pakket. OBS! Husk at IKKE bruge sølvtape eller reklametape ved retur da det ødelægger emballagen. Brug heller gennemsigtig pakningstape.

For retur foretaget via en retursedel du har fået fra Blimo.dk 15 DKK/kilo inkl. Moms i returforsendelsen. Minimumsafgiften 85 DKK. Bemærk venligst at omkostningerne ved returforsendelse kan afvige fra de forsendelseomkostninger som gøres i webbutikens kasse. Kontakt os på info@blimo.dk hvis du vil bestille en returfragtsedel.

Bemærk, at de varer, der handles på blimo.dk, er for store til at returneres via almindelig post. De kan således kun returneres via et kurerfirma, der leverer pakken hele vejen til vores lager.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes via et eksternt kurfirma højst at koste: 2000 DKK (prisen kan variere afhængigt af kurerfirmaet og forholdene). Bemærk, at returneringen finder sted til vores lager i Sverige.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis du giver besked om din fortrydelse indenfor 0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du giver besked om din fortrydelse indenfor 15.-60. dag: Varen skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Kontakt os på info@blimo.dk, hvis du ønsker at bestille en returfragtlabel.


Garanti

For at du kan være sikker med dit køb, giver vi dig mindst 1 års garanti på alle køretøjer og tilbehør, medmindre andet er angivet. Er der et produkt, der er omfattet af en længere garantiperiode, fremgår dette af produktbeskrivelsen.

Undtagelsen fra garantien er sliddele som dæk, slanger, batterier og pærer.
Sliddele leveres med 6 måneders garanti med undtagelse af hvad der kan anses for normalt slid.

Opbevar altid en faktura eller garantibevis for at garantien gælder.



Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen følger varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Nordbutiker AB
Gösvägen 28
76141 Norrtälje
Sverige

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, ip-adresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Nordbutiker Danmark, Filial af Nordbutiker AB CVR-nr. 38385739 og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

I de tilfælde hvor det er nødvendigt for os at kunne tilbyde vores tjenester, deler vi dine personlige oplysninger med selskaber der er såkaldte. persondata assistenter for os. persondata assistenter er et firma der behandler oplysningerne på vores vegne og i overensstemmelse med vores instruktioner. Vi har persondata assistenter som hjælper os med dette:
1. Transport (logistik virksomheder og speditører).
2. Betalingsløsninger (kortindløsere virksomheder, banker og andre betalingsudbydere).
3. Marketing (print og distribution, sociale medier, mediebureauer eller reklamebureauer).
4. IT-tjenester (virksomheder, der håndterer de nødvendige operationer, teknisk support og vedligeholdelse af vores it-løsninger).

Når dine personlige oplysninger deles med en persondata assistent, er det kun til det formål som vi indsamler informationen, såsom for at opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Blimo.dk er Nordbutiker Danmark, Filial af Nordbutiker AB CVR-nr. 38385739.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@blimo.dk.
Læs mere om vores persondatapoltik her: https://www.Blimo.dk/Privatlivspolitik

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail info@blimo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal - her

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24-01-2020

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Blimo.dk
Nordbutiker AB
Gösvägen 28
76141 Norrtälje
Sverige
info@blimo.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

 

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Om Blimo

Blimo blev startet i 2007 og er siden vokset til i dag at være Nordens største leverandør af elektriske seniorscootere til privatpersoner. Vi er eksperter på området og har gennem årene ændret hverdagen for tusinder af tilfredse kunder med vores elscootere.

Læs mere her

Vores andre butikker

Køb og betal sikkert hos os

KlarnaDHL